Освітня програма

різновікової групи дитячого садка «Барвінок»

Селичівського навчально-виховного комплексу

«загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дитячий садок»

на 2019 - 2020 навчальний рік

Освітня програма різновікової групи дитячого садка «Барвінок» Селичівського НВК на 2019-2020 навчальний рік враховує Основні вимоги Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Указу Президента України від 13.10.2015 № 580/2015 « Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», Базового компоненту дошкільної освіти , Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 N 305), нового Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджений наказом Міністерства охорони здоров`я України від 24.03.2016 N 234),Гранично допустимого навантаження на дитину у закладах дошкільної освіти різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 №446), інших нормативно - правових актів зорієнтований на роботу за п’ятиденним навчальним тижнем і опирається на реальний стан навчально-методичного, кадрового та матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу.

Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом дошкільної освіти - державним стандартом, виконання вимог якого є обов’язковим. Реалізація Базового компоненту дошкільної освіти забезпечується за комплексними і парціальними програмами та іншими видами навчальних видань, рекомендованими Міністерством освіти і науки України або схваленими для використання у дошкільних навчальних закладах комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти МОН України.

Освітні завдання у 2019/2020 навчальному році – створення належних умов для отримання дітьми дошкільної освіти, забезпечення дієвості особистісно орієнтованої освітньої системи та реалізації принципів демократизації, гуманізації та індивідуалізації, інтегративності педагогічного процесу в дитячому салочку. Це сприятиме своєчасном становленню і всебічному розвитку життєво компетентної особистості дитини, формуванню її фізичної і психологічної готовності до нової соціальної ролі.

Необхідно продовжити роботу щодо організації сучасного освітнього середовища садочка, сприятливого для формування гармонійно розвиненої особистості та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини. Сучасний заклад дошкільної освіти має бути позитивним, динамічним простором, що оптимізує розвивальний потенціал дітей.

Освітня програма складена з врахуванням інструктивно - методичних рекомендацій затверджених листом МОН України від 13.08.2018 № 1/9-386 «Про особливості організації діяльності закладів дошьної освіти у 2019-2020 навчальному році»,інструктивно-методичних реком за програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (авт..Білан О.І.,Возна Л.М.,Максименко О. та націй затверджених листом МОН України від 25.07.2016 № 1/9-396 « Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах».

Пріоритетні змістові напрямки освітнього процесу у закладі дошкільної освіти визначається з урахуванням потреб сьогодення у посиленні складових соціально-морального, емоційно-ціннісного розвитку дітей, покращення їхнього фізичного, психологічного здоров'я упродовж дошкільного дитинства. Ключовими пріоритетами змістовного наповнення освітнього процесу є такі:

- національно-патріотичне виховання;

- екологічне виховання;

- формування основ здорового способу життя;

- комунікативно-мовленнєвий розвиток дошкільників.

- економічне виховання;

- формування навичок спілкування і ефективної взаємодії з іншими дітьми, дорослими людьми;

- музичне виховання;

Серед засобів освітнього впливу на дитячу особистість є творча гра (сюжетно-рольова, конструкторсько-будівельна, театралізація, драматизація), а також художня література (фольклор, авторські твори) і робота з дитячою книгою.

Збереження та зміцнення здоров’я, формування здорового способу життя

дошкільнят, активної життєвої позиції щодо власного життя та власної безпеки – один із пріоритетних напрямів роботи сучасного закладу дошкільної освіти.

Зважаючи на це, перед колективом дошкільної установи постають важливі завдання:

· створення безпечних умов для формування елементарної компетенції з питань безпеки у дітей дошкільного віку відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти;

· виховання основ безпечної поведінки дітей в різних життєвих ситуаціях, а також культури безпеки у дорослих, відповідального ставлення до життя і здоров’я малят;

· підготовка дошкільників до реального життя, насиченого різними подіями, непередбачуваними ситуаціями тощо.

Практична реалізація цих завдань передбачає створення безпечного розвивального середовища та налагодження системи роботи з безпеки життєдіяльності.

Повноцінність дошкільної освіти забезпечується реалізацією як інваріантної так і варіативної частини навчального плану.

Модернізація змісту дошкільної освіти передбачає вирішення проблем

формування кожного дошкільника як творчої особистості з врахуванням

індивідуальних інтересів, формування його життєвої компетенції.

Діяльність закладу дошкільної освіти регламентується планом роботи на навчальний рік і літній оздоровчий період.

Пріоритетні напрямки освітньої роботи у дошкільній різновіковій групі

будуть реалізовані під час розвиваючої роботи з дошкільнятами при опрацюванні програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (чинна у редакції 2017 року) за загальною редакцією О.В.Низковської та в процесі гурткової роботи.

В умовах освітньої реформи «Нова українська школа», що здійснюється

Міністерством освіти і науки України, важливим завданням є забезпечення

наступності між ланками освіти. Гармонійний розвиток особистості дитини у період дошкільного дитинства та старту шкільного життя – основа подальшого її успіху в умовах безперервної освіти впродовж дорослого життя.

Мета освітньої програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» ( редакція 2017 року) - розширити змістовий компонент освітньої роботи з дітьми від 3 до 6 років, розкриваючи етнічні, історичні та соціокультурні особливості. Завдання програми розглянути через призму Базового компоненту дошкільної освіти.

У різновіковій групі дитячого садка будуть працювати гуртки «Казкова фізкультура» метою якого є збереження та зміцнення здоров’я дитини. Оптимізація зростання і розвитку опорно-рухового аппарату (формування правильної постави, профілактика плоскостопості). Розвиток і функціональне вдосконалення органів дихання, кровообігу, серцево-судинної і нервової систем організму. Формування потреби в руховій активності, формування гармонійної особистості ( вміння дружити, почуття поваги, доброти). Дуже важливо сформувати мотивацію здорового способу життя. Ці знання та навички діти поповнюватимуть і вдосконалюватимуть упродовж усього життя.

Гурток «Радість творчості» працює за парціальною програмою з художньо-естетичного напряму. Основна увага акцентована на виявленні та розвитку художніх і творчих здібностей дітей, формування пізнавальної, соціально-моральної, комунікативно-мовленнєвої компетентності дошкільнят.

Гуртки працюватимуть у ІІ половині дня по 1 годині на тиждень.

Вихователю необхідно враховувати, що значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) сприяє блочно-тематична організація освітнього процесу на засадах інтеграції,яка істотно знижує навчальне навантаження на дітей. При цьому тривалість інтегрованого заняття може дещо збільшуватись за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5 - 15 хвилин відповідно за віком), проте інтегроване заняття може змінити всі інші, крім занять з фізичної культури й музичного виховання. Можна проводити інтегровані заняття, закріплюючи набуті дітьми знання і вміння в різних видах діяльності протягом дня.

Істотним компонентом в організації фізичного виховання у закладі є співпраця вихователя з родинами вихованців, просвітницька робота з батьками та персоналом дошкільного закладу. Цей напрямок діяльності забезпечується:

· організацією змістовної наочної пропаганди (батьківські куточки, інформаційні бюлетені);

· обговорення проблем зміцнення здоров’я і фізичного розвитку дітей на

батьківських зборах, з залученням медпрацівника.

РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН

різновікової групи дитячого садка «Барвінок»

Селичівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня

школа І-ІІ ступенів – дитячий садок »

на 2019 – 2020 навчальний рік

за програмою «Українське дошкілля»

№ П/П ІНВАРІАНТНА СКЛАДОВА КІЛЬКІСТЬ ГОДИН
Молодша підгрупа 3-4 й рік життя Старша підгрупа 5- 6-й рік життя
1. Фізичний розвиток 3 3
2. Художньо-естетичний розвиток 5 5
- музична діяльність 2 2
- образотворча діяльність: - конструювання - малювання - ліплення - аплікація - театралізація 0,5 0,5
1 1
0,5 0,5
0,5 0,5
0,5 0,5
3. Мовленнєвий розвиток : 3 3
- навчання грамоти, підготовка руки до письма 1 1
- художня література - зв'язне мовлення , - звукова культура мовлення, - мовленнєвий етикет 0,5 0,5
0,5 0,5
0,5 0,5
0,5 0,5
4. Пізнавальний розвиток : 2 4
- логіко – математичний,економічний 1 2
- ознайомлення з довкіллям - ознайомлення з природою 0,5 0,5 1 1
Всього занять : 13 15
ВАРІАТИВНА СКЛАДОВА
1. Гурток «Казкова фізкультура» Гурток «Радість творчості » 1 1 1 1
2. Профільна робота Оздоровчо –профільна робота проводиться за програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»та з використанням елементів програми Українського інституту екології людини «Екологічна безпека дитини»

Директор НВК О.М.Мажара

Структура та режим

різновікової групи дитячого садка «Барвінок»

Селичівського навчально-виховного комплексу

«загальноосвітня школа І-ІІ ступенів –дитячий садок»

Баришівської районної ради Київської області

на 2019- 2020 навчальний рік

Організація пізнавальної діяльності дітей дитячого садка

Селичівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня

школа І-ІІ ступенів – дитячий садок »

на 2019 – 2020 навчальний рік

Дні тижня Молодша підгрупа Старша підгрупа
Понеділок 1.Пізнавальний розвиток ( ознайомлення з природою інтегровано ліплення) 2.Мовленнєвий розвиток,звукова культура мовлення (І-ІІІ т ),мовленнєвий етикет (ІІ-ІVт) 3.Фізичний розвиток 1.Пізнавальний розвиток (ознайомлення з природою інтегровано ліплення) 2.Мовленнєвий розвиток,звукова культура мовлення (І-ІІІ т ),мовленнєвий етикет (ІІ-ІVт), 3.Фізичний розвиток
ІІ половина дня Заняття гуртка «Радість творчості» Заняття гуртка «Радість творчості»
Вівторок 1.Логіко-математичний розвиток (інтегровано конструювання ). 2.Художньо-естетичний розвиток ( музична діяльність ) 1.Логіко-математичний розвиток (інтегровано конструювання ). 2.Художньо-естетичний розвиток (музична діяльність )
ІІ половина дня 1. 3. Художньо-естетичний розвиток ( малювання) 2.Господарсько-побутова діяльність 1. Художньо-естетичний розвиток ( малювання) 2. Господарсько-побутова діяльність
Середа 1. Мовленнєвий розвиток,граматична правильність мовлення (І-ІІІ т ),зв’язне мовлення (ІІ-ІVт), художня література ( інтегрована театралізація ) 2.Самостійна ігрова діяльність 1. Логіко-математичний, економічний розвиток
ІІ половина дня Фізичний розвиток Фізичний розвиток
Четвер 1.Мовленнєвий розвиток ( навчання елементів грамоти, підготовка руки до письма ) 2. Пізнавальний розвиток ( ознайомлення з довкіллям інтегровано аплікація) 3.Здоров’я та фізична розвиток 1.Мовленнєвий розвиток ( навчання елементів грамоти, підготовка руки до письма ) 2. Пізнавальний розвиток ( ознайомлення з довкіллям інтегровано аплікація) 3. Здоров’я та фізична розвиток
ІІ половина дня Гурток «Казкова фізкультура» Самостійна художня діяльність (СХД) Гурток «Казкова фізкультура» Самостійна художня діяльність (СХД)
П’ятниця 1. 1.Мовленнєвий розвиток ( навчання елементів грамоти, підготовка руки до письма ) 2.Художньо-естетичний розвиток ( музична діяльність ) 1. 1.Мовленнєвий розвиток ( навчання елементів грамоти, підготовка руки до письма ) 2.Художньо-естетичний розвиток ( музична діяльність )
ІІ половина дня 1.Соціально-моральний розвиток ( з пріоритетом формування основ моральних якостей ,основ правової культури ) 1.Соціально-моральний розвиток ( з пріоритетом формування основ моральних якостей ,основ правової культури )

Додаток 1

Організація життєдіяльності різновікової групи «Барвінок»

дитячого садка Селичівського НВК

Години Режимні моменти
1. 8.00 - 8.30 Прийом дітей. Спостереження, ігри, бесіди.
2. 8.30 - 8.40 Ранкова гімнастика.
3. 8.40 - 9.05 Підготовка до сніданку. Сніданок.
4. 9.05 - 10.05 Заняття I половини дня.
5. 10.05 - 12.00 Підготовка до прогулянки. Прогулянка. Пішохідний перехід ( щосереди).
6. 12.00 - 12.30 Підготовка до обіду. Обід.
7. 12.30 - 15.20 Підготовка до сну. Сон.
8. 15.20 - 15.30 Поступовий підйом. Оздоровчі процедури.
9. 15.30 - 15.45 Підготовка до полуденку. Полуденок.
10. 15.45 - 16.10 Заняття II половини дня.
11. 16.10 - 17.00 Прогулянка, самостійна художня діяльність(СХД), господарсько-побутова діяльність(ГПД), розваги.
12. 17.00 Взаємозв’язок з батьками, повернення додому.

Директор НВК О.М.Мажара

Дитячоий садок «Барвінок»

Селичівського НВК 2019 – 2020 навчальний рік

1. Форма власності - комунальна

2. Режим роботи - п'ятиденний

3. Тривалість робочого дня - 9 годин

4. Початок робочого дня: - обслуговуючого персоналу - 08.00

- педагогічного персоналу - 8.00

5. Закінчення робочого дня - 17.00

6. Різновікова група – 21

З них: дітей: 21 – на повний день.
Кiлькiсть переглядiв: 444

Коментарi