Звіт директора за 2019/2020 навчальний рік

Навчально – методична робота

Внутрішньо шкільна методична робота здійснювалася відповідно до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про інноваційну діяльність», Концепції національного і громадянського виховання, річного плану роботи, Національною доктриною розвитку освіти, Концепцією загальної середньої освіти (12-річна школа), наказу по закладу від 18.09.2019 року № 58 «Про організацію науково-методичної роботи з педагогічними кадрами у 2019-2020 навчальному році».

Методична робота – це система аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, дослідницької, науково-практичної, інформаційної діяльності, заснована на досягненнях науки з метою удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників та підвищення ефективності навчально-виховного процесу.

У 2019/2020 н.р. педагогічний колектив продовжував працювати над методичною проблемою: «Підвищення ефективності навчально-виховного процесу шляхом впровадження освітніх інноваційних технологій».

В школі визначена чітка структура методичної роботи, яка складається із взаємопов’язаних та взаємодіючих елементів: методична рада, яка є координатором всієї методичної роботи в школі; педагогічна рада, яка визначає основні напрямки і завдання, конкретні форми роботи педагогічного колективу та приймає рішення з основних питань діяльності школи; шкільні методичні об’єднання навчально – виховного процесу.

Методичну роботу закладу координувала методична рада. Протягом навчального року на засіданнях методичної ради обговорювалися такі питання:

- Про завдання педагогічного колективу з питань реалізації II етапу науково-педагогічної теми: «Підвищення ефективності навчально-виховного процесу шляхом впровадження освітніх інноваційних технологій».

- Про підготовку школярів до II етапу Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін (керівники методичних об’єднань).

- Підсумки роботи з реалізації I етапу науково-педагогічної проблеми: «Підвищення ефективності навчально-виховного процесу шляхом впровадження освітніх інноваційних технологій».

- Аналіз виконання учителями навчальних програм за I та II семестр.

- Про стан викладання та рівень знань і практичних навичок з інформатики та фізики.

- Про результати Всеукраїнських учнівських олімпіад, конкурсів у 2019/2020 н.р.

- Особливості обдарованої дитини.

- Організація наступності навчання та виховання дошкільної, початкової та середньої ланки.

- Звіт про методичну роботу НВК за 2019-2020 н.р.

Протягом 2019/2020 навчального року було організовано роботу методичних об’єднань вчителів суспільно - гуманітарного, природничо-математичного та класних керівників, затверджено плани роботи, єдині науково-методичні теми, над якими працювали шкільні методичні об’єднання, визначено керівників методичних об’єднань .

Робота методичних об’єднань була спрямована на вдосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, вдосконалення методики проведення уроку.

У I-II семестрі 2019-2020 н. р. вчителі за графіком провели контрольні роботи, підсумкові семестрові роботи, які передбаченні навчальною програмою.

У II семестрі 2020р. з 12 березня відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 11.03.2020 № 1/9-154 щодо запровадження карантину в закладах освіти усіх типів та форм власності, наказу департаменту освіти і науки Київської ОДА від 11.03.2020 № 64 «Про тимчасове призупинення освітнього процесу в закладах освіти усіх типів та форм власності», розпорядження Баришівської селищної ради від 12.03.2020 № 66-03-03 «Про запобігання поширенню на території Баришівської селищної ради епідемії коронавірусу», наказу відділу освіти, молоді та спорту Баришівської селищної ради від 12.03.2020 № 84 «Про тимчасове призупинення освітнього процесу в закладах та установах освіти Баришівської селищної ради (зі змінами)», наказу Селичівського НВК від 12.03.2020 р. № 15 «Про тимчасове призупинення

освітнього процесу в закладі» було організовано дистанційне навчання для вихованців різновікової групи дитячого садка, учнів 1-4 класів; 5-9 класів.

За період карантину ( 12.03.2020 - 29.05.2020 р.) здійснювалася навчально-виховна робота, самоосвітня діяльність з вихованцями різновіковї групи та учнями початкової, середньої ланки в дистанційній формі.

Учителі розробили індивідуальні плани роботи дистанційного навчання під час карантину, які було висвітлено на сайті закладу.

Налагодили зв'язок між усіма учасниками освітнього процесу. Обрали ресурси, методи та форми навчання ( Zoom, освітня платформа «Мій клас», було створено для вихованців різновікової групи, кожного класу початкової та середньої ланки групи у Viber, користувалися матеріалами "На урок", використовували відео з You Tube, вправи Learning Apps, та інші корисні ресурси та відео, що сприяють підвищенню мотивації учнів до вивчення навчальних предметів). Крім того, радили переглядати відео уроки , які транслюють телеканали за підтримки Міністерства освіти і науки України, по телебаченню або за допомогою You Tube.

Учителі ознайомили учнів та батьків з розкладом уроків дистанційного навчання, чіткими інструкціями щодо виконання завдань, термінів здачі та оцінювання. Якщо ж діти тимчасово не мали доступу до Інтеренету, тоді завдання та щоденні консультації надавалися дітям та батькам в телефонному режимі. Зворотній зв'язок встановлено. Виконанні завдання учні або ж батьки надсилали у зручний для них спосіб ( електронна пошта, Vaber, чат).

Прийняли активну участь учні 5-9 кл. в інтернет-олімпіаді з української мови (сайт «Всеосвіта»), онлайн-конкурсі «Колосок».

Під час карантину діти мали можливість працювати над власним розвитком. Учням надавалися індивідуальні консультації у телефонному режимі з тем, що їх цікавили.

Протягом даного періоду здійснювалася робота над самоосвітою вчителів:

участь у вебінарах на сайті «На урок», «Всеосвіта»;

онлайн конференції "Повний перехід на електронні журнали за сприяння МОН";

особливості дистанційної дошкільної освіти.

Отже, дистанційне навчання допомагає самоорганізуватися та ефективно планувати освітній процес. Проте не всі учні виконують завдання, тому виникає необхідність повторно нагадувати про це. Таким чином, навчання в школі з учителем, вважають педагоги нашої школи, є незамінним, адже важко перевіряти деякі роботи без покрокового пояснення і деякі теми потребують пояснення вчителем саме комунікуючи з учнями.

У I семестрі було проведено позакласні заходи в межах шкільних предметних тижнів ( Інформатики, біології, фізики, географії, правознавства).

За складеними планами вчителі проводили різноманітні позаурочні заходи з учнями: цікаві конкурси, вікторини, виставки газет, інтелектуально-розважальні ігри. Усі проведені заходи висвітлені на сайті закладу.

Відповідно до навчального плану роботи закладу у 2019-2020 навчальному році за рахунок варіативної складової навчального плану було організовано роботу 4 факультативів:

- «Фінансова поведінка» ( 4 клас);

- «Розвиток мовлення» ( 4 клас);

- «Етика» ( 5 кл.);

- «Основи опрацювання мультимедійних даних» ( 7 клас);

Також здійснювалося вивчення стану викладання предметів інформатики та фізики. Систематично велася перевірка по веденню класних журналів.

Належна увага приділяється роботі із обдарованими учнями. Так, у 2019-2020 н.р. учні закладу взяли участь у І, ІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів ( українська мова та література, англійська мова, фізика, інформатика, біологія, правознавство, трудове навчання); у І, ІІ етапах Міжнародного конкурсу з української мови імені П.Яцика, мовно-літературному конкурсі ім.Т.Шевченка. А також наші учні були активними учасниками Всеукраїнських інтелектуальних конкурсів «Соняшник», «Колосок», «Геліантус», «Кенгуру».

На жаль, учні закладу не взяли участь у І, ІІ етапах Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів МАН України.

Особлива увага приділяється удосконаленню професійної підготовки педагогічних працівників. Одним із провідних аспектів у роботі із забезпечення високого методичного й професійного рівня діяльності педагогічного колективу є підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Реалізація цієї мети відбувається шляхом курсової підготовки на базі Білоцерківської академії неперервної освіти, пролонговані виїзні курси на базі КОІПОПК , самоосвітня робота педагогів. З метою професійного самовдосконалення педагогічних кадрів та згідно перспективного плану педагогічні працівники пройшли курси підвищення кваліфікації.

За результатами атестації вчителю інформатики Яременку Я.Ю. було присвоєно «спеціаліста II категорії», директор закладу, вчитель фізики підтвердив відповідність займаній посаді та кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», заступники директора з навчально-виховної роботи Сюрха Ю.М., Фудар Н.І. підтвердили відповідність займаній посаді.

На кінець 2019-2020 навчального року якісний склад педагогічного колективу становить:

спеціаліст вищої категорії – 8, що складає 62 %

спеціаліст І категорії – 1, що складає 8 %

спеціаліст ІІ категорії – 2, що складає 20

спеціаліст – 1, що складає 10

3 педагога мають звання «старший учитель» - 23%;

З метою вдосконалення професійної та фахової майстерності педагогів проводилася серія відкритих уроків вчителів, виховні заходи. Уроки та заходи були проведені на достатньому методичному рівні. Вся методична робота була спрямована на розвиток ініціативи і творчості педколективу в процесі вирішення проблеми інтенсифікації навчально-виховного процесу, на покращення та вдосконалення системи знань, умінь і навичок учнів через впровадження активних форм і методів навчання .

Члени методичної ради брали участь у підготовці та проведенні педагогічних рад.

З метою підвищення ефективності проведення інноваційної діяльності закладу було запроваджено напрями роботи :

- « Формування здорового способу життя та профілактика ВІЛ/СНІДу» , керівник Фудар Н.І.;

- «Абетка харчування», керівники : Федченко Лариса Іванівна,Стрільчук Тетяна Іванівна, Ющенко Юлія Василівна.

Варто зазначити, що наш заклад переміг у конкурсній програмі «Школа – серце громади» в рамках проекту Go Camp ( Всеукраїнський проект пришкільних мовних таборів Go Camp).

Кiлькiсть переглядiв: 192

Коментарi