Виховна робота

Виховна робота в школі здійснювалася відповідно рекомендацій МОН України щодо організації виховної роботи, Основних орієнтирів виховання учнів 1 – 11 класів загальноосвітніх закладів України, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, плану

виховної роботи школи . Виховна робота у 2019-2020 н.р. була направлена на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі здорового способу життя , на осмислення самовизначення у виборі професії, на пропаганду духовних надбань українського народу, на виховання любові до рідної землі ,мови, на формування правової культури, негативного ставлення до протиправних діянь, розвиток учнівського самоврядування, співпрацю з батьками.

Педагогічний колектив створює сприятливі умови поліпшення рівня виховного процесу, плідно працює над виховною темою: « Системне формування життєвої компетентності та виховання національної, інформаційної, гуманітарної, правової культури учнів».

Для реалізації проблемної теми було розроблено план виховної роботи, який охоплює всі напрями виховання, включає в себе календарні, традиційні шкільні свята, різноманітні заходи щодо втілення державних, обласних і районних програм виховання молоді.

На позакласних заходах класні керівники , вчителі - предметники виховують національну самосвідомість, патріотизм, формують фізичну та екологічну культуру, здоровий спосіб життя, та створюють умови для розвитку творчої особистості.

З метою національно - патріотичного виховання школярів, формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави, ставлення до людей, сім’ї та себе, до природи, до мистецтва

у закладі проведено низку заходів:

Інтелектуальні ігри - квести «Україна незвідана» (5 – 9 кл.), «Я українець і я цим пишаюсь»(5-9 кл.).

Тематичні лінійки: «Під мирним небом» до Дня миру (1 – 9 кл.), «Дорогою ціною» до Дня визволення України від німецько – фашистських загарбників(1 – 9кл.), «Хто багато читає – той багато знає» (1-9 кл.), «Засвіти свічку» до Дня пям`яті жертв голодомору (1 – 9 кл.), « Небесна сотня» до Дня Героїв небесної сотні (1 – 9 кл.), «День Голокосту», «День пам’яті Героїв Крут»; «Мова – ДНК нації» до Дня української писемності та мови (1-9 кл.), до Дня Пам’яті та Примирення, до Дня вишиванки (дистанцій-но); «Не будь байдужим» до Всесвітнього Дня боротьби зі СНІДом (1-9 кл.).

Години спілкування: до Дня партизанської слави (5 – 9 кл.); «День пам’яті жертв Бабиного Яру» (5-9 кл.), «Ми проти насильства. А ти?», «Скажемо боулінгу: «Ні!», «Ми за здоровий спосіб життя» та ін.

Свята: Свято першого дзвоника «Подорож хвилями знань» (1 – 9 кл.) , «Свято осені» (1-9 кл.), «Свято спорту» (1 – 9 кл.), «Уклін, наставнику» до Дня працівників освіти (1-9 кл.) «Козацькі забави» до Дня українського козацтва (1 – 4 кл.); «Андріївські вечорниці»(5-9 кл.), Святого Миколая (1-9 кл.), Новорічні свята та ранки, «Через віки з любов’ю » до Дня Святого Валентина (7-9 кл.).

8 березня (1 – 9 кл.), Свято останнього дзвоника (в режимі онлайн).

Спортивні змагання: Олімпійський тиждень (1-9 кл.), «А, ну – мо, хлопці » присвячені Дню захисника України(5 – 9 кл.); Тиждень фізкультури та спорту (1 – 9 кл.).

Флешмоби: до Дня Соборності України (1 – 9 кл.), «Наші долоні проти насильства» в рамках Акції «16 днів проти насильства»(1-9 кл.).

Виставки: Виставка робіт «Новорічне диво»(1-9 кл.), « Нове життя старим речам» (1 – 9 кл.), малюнків: «Безпека на дорозі.» (1 – 9 кл.), «Осінь- художниця», «Іграшка для ялинки» (1-9кл.); «Новорічна листівка» (1-9кл.); «Замість ялинки - зимовий букет» (1-9 кл.).

Акції: «Прибрався сам – прибери Планету», (1-9 кл.), «Посади дерево»(1-9кл.), прибирання території біля пам’ятника Слави (5-9 кл.), "Зробимо шкільне подвір'я чистим" (1-9 кл.)

Рейди: «Увага! Діти на дорозі!», « Урок».

Екскурсії та зустрічі з відомими людьми: в м.Київ з метою знайомства з визначними місцями Києва (8 кл.), до музею «Українське село» (5 – 9 кл.), зустріч з кулінаром Євгеном Клопотенком на майстер-класі (5 – 9 кл.).

У школі продовжується активна волонтерська діяльність. Учнями були проведені благодійні акції: «Допомога воїнам АТО», «Печиво для воїнів».

Колективна методична робота дозволила класним керівникам оволодіти різними виховними засобами, що сприяють максимальній реалізації педагогічних можливостей в розвитку індивідуальних якостей особистості.

Під час взаємовідвідувань позакласних заходів, при організації відкритих годин спілкування, колективних творчих справ класні керівники вчились аналізувати свою роботу, правильно оцінювати її результати, виправляти недоліки.

Правовиховній роботі школа приділяє велику увагу. Робота проводиться у двох напрямках : просвітницькому та профілактичному. Не залишаються поза увагою діти, які складають так звану групу ризику.

Протягом року проводився облік відвідування учнями навчальних занять. Відомості про відсутніх учнів та причину їх відсутності зясовували та фіксували класні керівники. Причини відсутності підтверджувалися медичними довідками та іншими документами, які зберігалися в класних керівників.

Однією зі складних проблем сучасної школи є наявність правопорушень серед дітей та підлітків. Тому в школі створено систему профілактичної роботи:

- здійснюється контроль за відвідуванням учнями школи (ведеться облік в журналі);

- розроблено правила для учнів;

- проводяться бесіди з правової тематики;

- проводяться тижні правових знань;

- у школі створена рада з профілактики правопорушень, яка збирається розглядає питання роботи з учнями, схильними до правопорушень, залучає спеціалістів для консультацій батьків, педагогів, розглядає випадки порушення дисципліни в школі, сім’ї та поза школою;

- учні охоплені постійними і тимчасовими дорученнями;

- проводиться систематична індивідуальна робота з дітьми.

Просвітницька робота проводилась класними керівниками з учнями та батьками «професійний вибір вашої дитини», «адаптація дитини до школи», серед вчителів були виступи «Вікові особливості учнів підліткового віку», «Взаємодія сім’ї та школи» «Підвищення впливу навчання на інтелектуальний розвиток», «Роль особистості у створенні сприятливого соціально-психологічного клімату у колективі» .

З метою профілактики дитячого травматизму, основним напрямком якого є формування навичок безпечної поведінки, збереження та зміцнення здоров’я учнів, проводяться виховні класні години. Установлені єдині виховні години з єдиною тематикою з питань ТБ з 1 по 9 клас.

Соціальним педагогом Федченко Л.І. регулярно і ефективно проводяться корекційно - розвивальні заняття з учнями групи ризику. Та все ж за звітній період траплялись випадки протиправної поведінки учнів, агресивна поведінка, пропуски занять та запізнення на уроки без поважних причин. Проте, за рахунок постійної профілактичної роботи, на внутрішкільному обліку учнів немає.

Соціальний педагог , класні керівники, заступники директора займаються профілактикою правопорушень серед неповнолітніх. Дотримуються педагогічної етики, поважають гідність особистості дитини, захищають її від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігають вживанню ними алкоголю, наркотиків, іншим шкідливим звичкам, пропагують здоровий спосіб життя.

З даними дітьми, їх батьками, вчителями та суб'єктами соціального впливу проводиться соціально-педагогічний патронаж:

• налагодження зв’язків та співпраця зі службами у справах дітей та опікунської ради;

• збір інформації на дітей пільгового контингенту та подання в різні соціальні установи: в районне управління освіти, службу в справах дітей, опікунську раду;

• консультування вчителів, батьків та осіб, з питань соціального захисту різних пільгових категорій;

• збір, оформлення та постанова дітей на внутрішкільний облік дітей пільгового контингенту;

• консультування батьків, вчителів з питань організації оздоровлення вищезазначених дітей;

• створення та щомісячне оновлення «Банку даних дітей пільгового контингенту»;

• збір інформації про інвалідів та хворих дітей школи та ін.

В інноваційній діяльності школи активно застосовуються сучасні форми і методи роботи класних керівників: проектні майстерні, презентації усних журналів, ігри-змагання, ситуаційно-рольові ігри, ігри – квести.

В закладі розвинена художня самодіяльність, учасники якої беруть активну участь у всіх загальношкільних заходах, що проводяться в школі, а також активно демонструють свої таланти під час концертів, що організовуються в громаді. Враховуючи результати навчально-виховної роботи та з метою підвищення її результативності

Кiлькiсть переглядiв: 159

Коментарi